Індик опис зовнішності

Індик опис зовнішності



Індик опис зовнішності



Урок розвитку мовлення. Особливості будови опису зовнішності людини.



Запам'ятай! Опис зовнішності людини – це словесний портрет, зображення людини мовними засобами.



Опис зовнішності людини має свої особливості в будові. Опис передбачає повноту, послідовність, враження. Будова опису зовнішності людини1. Що це за людина?2. Детальний опис зовнішностіа) вік, постава та вираз обличчяб) чоло, волоссяв) брови, очі та поглядг) ніс та губи, підборіддяд) одяг, окремі деталіе) риси вдачі, захоплення3. Загальні враження4. Складові опису зовнішності



Опис зовнішності людини складається із елементів: «відоме» й «нове».«Відомим» є типове для людини: частини тіла, обличчя, елементи одягу тощо, «новим» - їх ознаки.



ПРИГАДАЙМО!Простий план 1.2.3.4.5.6. Складний план. I. Вступ. II. Основна частина.1.2.3. III. Закінчення (висновок).



Прочитайте поданий текст. РОМАН КУРОЧКА На крутому березі Дністра стоїть невелике село Берізки. У тих Берізках і живе учень п’ятого класу Роман Курочка. Хлопець він на вигляд не дуже показний: невисокий, худорлявий, кирпатий, з гарними темно-сірими очима. А русяве волосся на голові за літо так вигорає на сонці, що стає білим-білим. Груди й плечі вузькі. Роман був найменшим у класі. Вийдуть учні на фізкультуру, вишикуються в одну лінію, плече до плеча, то Курочка найостанніший. А коли йдуть строєм, Микола Перегуда, що був у класі найвищим, озирнеться та насмішкувато й кине:— Ей, Романе, ноги вище піднімай! І весь клас так і зайдеться сміхом. Узагалі той Перегуда не давав бідному Курочці спокою. Високий, здоровий, він, бувало, штовхне хлопця в плече:— Ти, Романе, навіть не курочка, а справжнісіньке курча.



Роман мовчки зносив ті глузування Перегуди. Та й що міг сказати, коли на зріст він був якраз тому під руки. Тільки одного разу не втерпів, стиснув кулаки й тремтливим голосом сказав:— Ну почекай, ми ще з тобою поквитаємось…— і, певно, у ту хвилину Романові дуже хотілося бути більшим і сильнішим за Перегуду. Жили Роман з матір’ю на березі Дністра. Невелика їхня хата в садочку стояла над дорогою, а кінець городу спускався до самісінької води. І влітку, поки мати працює, хлопець усе біля річки: то рибу ловить, то ятери сушить, то весло струже або смолить свою плоскодонку. А то збере цілу ватагу таких хлопців, як сам, та все проводить з ними змагання. І тут Роман виявився таким майстром, що випередити його ніхто не міг. Він так спритно вимахував руками і перебирав у воді ногами, що й справді був схожий на прудку рибину (За А. Дрофанем, 256 сл.).



ПРАЦЮЄМО ЗА ПРОЧИТАНИМВизначте, про що розповідається в тексті. З’ясуйте тему й основну думку висловлювання.3. Назвіть учасників мовленнєвої ситуації. Дайте їм характеристику.4. Чому Романа називали справжнім курчам?5. Хто не давав бідному Курочці спокою?6. У чому виявився Роман майстром?7. Які висновки можна зробити за змістом прочитаного?



Запишіть поданий складний план та усно перекажіть за планом. Роман Курочка. ПланІ. Роман Курочка – житель села Берізки.ІІ. Роман – найменший учень у класі.1. На уроці фізкультури.2. Глузування Миколи Перегуди.3. «Ми ще з тобою поквитаємося».ІІІ. Улітку на березі Дністра. IV. Спритність Романа.



Чи знаєш ти, що…Автопортрет — портрет художника, виконаний ним самим. Значного розвитку автопортрет набуває в епоху Відродження й розквітає в XVII столітті. Перший автопортрет Тараса Шевченка виконаний узимку 1840—1841 років у Санкт-Петербурзі. Полотно, олія. Розмір 43 × 35.



✅Твір «Опис зовнішності людини» – приклади текстів



У школах часто дають домашнє завдання – написати розповідь на різні теми. Одне з таких завдань – твір з описом зовнішності людини. Щоб правильно виконати роботу і отримати хорошу оцінку необхідно дотримуватися зразкового плану твору, а також підібрати потрібні слова.



Особливості твору



Будь-який літературний герой у творі має опис зовнішності. Художній стиль письменників може відрізнятися, але словесний автопортрет обов’язково присутній в тексті.



Описуючи зовнішність конкретної людини, необхідно в точності перенести на папір його риси. Від школяра потрібно описати обличчя, своєрідні жести, особливості фігури, манери і навіть одяг, яку індивід вважає за краще носити. Також бажано приділяти увагу характерним позам, в яких людина часто знаходиться (схрещені руки, упор спиною в стіну). Все це – відмінні риси, наявні у кожної людини. Написати, що “Рубінштейн — людина і пароплав”, недостатньо. Буде потрібно зануритися в тему і створити для вчителя якісний портрет.



Основне завдання заданої роботи – навчити учня описувати характерні особливості конкретного індивіда після спостереження за ним, складати портретний образ.



До опису зовнішності людини відносять не тільки розповідь про колір шкіри, волосся і формі носа. Це також виклад його ходи, манер, відмінних рис характеру. В якості образу можна брати, сестру, сусіда, подругу, маму, телеведучого або однокласника. Також можна зробити твір по фотографії людини. У 7 класі можуть дати і таке завдання.



Приблизний план



При складанні роботи необхідно відштовхуватися від певного плану. Таким чином вийде уникнути помилок і написати гармонійний твір.





  1. Як і в будь-який інший роботі з української мови, почати потрібно з невеликого вступу. Тут потрібно представити людину, про яку піде розповідь, назвати ім’я і написати про те, як письменник з ним познайомився. Досить двох-трьох речень.


  2. Далі йде опис загального враження про конкретний індивід, який став джерелом натхнення. Тут потрібно вказати його зростання, особливості фігури. Не варто заглиблюватися в опис в цьому пункті, оскільки ця частина потрібна, щоб читач отримав лише загальне уявлення про людину.


  3. Після можна переходити до більш конкретного опису і детально описати обличчя об’єкта. Це основна частина твору, а тому потрібно добре написати якомога більше подробиць зовнішності. Мова в пункті повинна йти про колір і форму очей, бровах, підборідді, вухах і щоках. Також в цьому пункті потрібно детально розписати колір волосся людини і про зачіски, які він носить вдома або на громадському заході.


  4. Як тільки основні характеристики індивіда були перенесені на аркуш паперу, можна переходити до опису одягу. Бажано вказати, в чому людина ходить в школу (в університет, на роботу), що вважає за краще одягати, коли гуляє з друзями або знаходиться в квартирі. А також можна написати про те, які кольори в одязі любить індивід.


  5. Під кінець роботи вказують характерні особливості індивіда. Тут мова йде про позах, які людина часто приймає, його ході і манерах.


  6. Якщо починатися ваша робота повинна зі вступу, то в кінці обов’язково потрібно залишити невеликий висновок на кілька рядків. Тут вказують, що описувана людина дуже приємний або неприємний, відомий або невідомий, що письменник радий спілкуванню з індивідом або тільки мріє про знайомство (залежить від контексту).




Дотримуючись плану, не складе труднощів самостійно зробити опис будь-якої людини (будь він знайомим або актором і телеведучим з екрану телевізора). Щоб спростити завдання, можна скористатися визначеннями-шпаргалками.



Шпаргалки для учня



Перший раз описуючи зовнішність людини, можна поставати перед труднощами. Іноді буває складно підібрати потрібні слова для конкретної частини обличчя або тіла. У цих випадках слід використовувати кілька шпаргалок, за допомогою яких вийде краще скласти словесний портрет.



Визначення-шпаргалки для різних частин тіла:





  • Око. Тут мова йде не тільки про колір і форму, хоча це теж доведеться написати у творі. Очі можуть бути добрі, підступні, злі, недовірливі, дикі, привітні. У них можуть “горіти” іскорки.


  • Брови бувають широкими, вузькими, прямими, зморшкуватими, плоскими, відкритими, високими. Вони приймають положення “будиночком” при подиві, і насуплені, коли людина злиться. Одна брова може бути піднята, щоб підкреслити важливість моменту.


  • Погляд. Людину часто характеризують по його погляду. Тому необхідно особливу увагу приділити цьому пункту. Погляд людини може бути важким, кокетливим, привітним, грайливим, виразним, розгубленим, іронічним, здивованим, виразним, довірливим, сумним, відкритим, байдужим, люблячим, оманливим.


  • Ніс. При описі носа небажано називати його красивим або негарним. Потрібно підбирати інші слова. Наприклад, ніс картоплею, кирпатий, качечкою, з горбинкою, короткий.


  • Волосся. Описуючи шевелюру, потрібно точно підібрати колір. Волосся можуть бути каштановими, світлими, темними, русявим, солом’яними, з просіддю, сивими, блискучими.




Також можна вказати зачіску — зібрані в кінський хвіст, зачесані назад, недоглянуті, скуйовджені, зачесані в лівий або правий проділ. Також слід вказати інші особливості: волосся можуть бути кучерявими, хвилястими, прямими, стирчать в різні боки, довгими, короткими.



Це основні характеристики, які слід описувати в першу чергу. Після можна перейти до відмінних рис не тільки зовнішнього вигляду:





  • Описуючи фігуру, необхідно вказати, що вона не тільки чоловіча або жіноча. Будуть потрібні додаткові роз’яснення. Фігура буває худорлявої, великої, стрункою, повної, присадкуватою, щільною. Не варто називати людей в тексті кістлявими або товстими. Це неввічливо, тому важливо знайти правильний синонім образливому слову.


  • Хода – легка, швидка, некваплива, зібрана, важка, смішна, дивна, перевалочку, підстрибує. Не варто загострювати увагу на опис цього пункту. Досить одного ємного слова з коротким поясненням (якщо необхідно), щоб викладач зрозумів, про що йде мова. Приклад: його хода була смішною – з кожним кроком Дмитро трохи підстрибував.


  • Пози – напружена, велична, дивна, красива, зручна, незручна, вільна, витончена. Людина може сперся об стіну і прийняти вичікувальну позу. Або він схрестив руки, показуючи своє несхвалення. Цей пункт необов’язковий: про позу варто писати, якщо конкретна людина явно виділяється на тлі інших цією особливістю.




Шпаргалки знадобляться для людей, які вперше пишуть твір про опис зовнішності людини і слабо уявляють, як це робити. Освоївшись в плані і вивчивши можливі визначення, можна додати власні характеристики і описи частин тіла, щоб поліпшити свою роботу.



Варіант 1. Опис подруги



Це зразок – приклад того, як описати зовнішність людини. Його слід прочитати і доповнити, щоб зрозуміти, як складають розповідь про зовнішність.



Сьогодні я хочу вам розповісти про мою добру подругу. Її звуть Юля. Ми разом з нею ходимо в школу і навіть сидимо на уроках за однією партою. Ми хороші подруги.



У неї дуже красива і приваблива фігура. Вона струнка, оскільки займається спортивною гімнастикою.



У Юлі мені подобається її красива і завзята, трохи кривувата посмішка. Мені складно описати точно її очі, оскільки вони незвичайного кольору. Якщо дивитися на них, то вони здається зеленими. Але при променях сонячного світла очі стають блакитними. Це цікава особливість її зовнішності, через яку ми іноді називаємо її хамелеоном.



У Юлі обличчя овальної форми, а волосся — темно-чорне. Вона любить завивати свої блискучі локони ззаду в красивий хвостик або складну косичку, але при цьому намагається прикрити вуха, які, на її думку, трохи стирчать. Довжина волосся-Середня, вони дістають їй по плечі. Ніс у Юлі прямий, без горбинки.



Поза школою Юля завжди носить волосся розпущеним, але також іноді любить робити різні зачіски. Зазвичай це косичка, нахилена убік, або кінський хвостик. Також вона іноді заплітає складні французькі косички, з якими ходить в школу. Для свят вона вибирає більш складні зачіски, які робить сама або ходить для цього в перукарню.



Брови у Юлі тонкі і дуже красиві. Коли вона читає, вони забавно піднімаються “будиночком”.



Що стосується одягу, моя подруга не любить химерних і яскравих кольорів, а тому вибирає спокійні відтінки. Перевагу віддає матовим, світло-жовтим або блакитним тонам. Але іноді вона носить також яскраві светри синього кольору. Вона зазвичай одягає їх з джинсами або брюками зі світлої тканини. Юля не дуже любить короткі міні-спідниці і носить їх вкрай рідко.



Моя улюблена подруга дуже розумна і прямолінійна у висловлюваннях. У неї добрий характер, вона завжди готова прийти на допомогу. Юля справедливо ставиться до кожної людини і проявляє до них велику повагу. Вона може легко налагодити контакт з будь-яким однокласником. У неї миролюбний характер. Розлютити її вкрай складно.



Юля – цікава людина. Вона серйозно захоплюється балетом, гімнастикою та історією. Часто відвідує уроки танців і аеробіку. З нею приємно поговорити. Завжди знайдеться тема, яку вона із задоволенням підтримає. Вона часто говорить розумні слова, які невластиві її віку (ознака начитаності). Але при цьому Юлю ніхто не назве зазнайкою. Вона часто смішить своїх друзів цікавими і несподіваними історіями. Я люблю Юлю за її безмежне почуття гумору.



У моєї подруги є цікава особливість характеру-вона завжди готова розсмішити оточуючих людей своїми історіями, мініатюрами, але при цьому сама рідко сміється над речами, які викликають потіху У інших. Щоб видавити з неї посмішку, потрібно сильно постаратися. При цьому люди тягнуться до неї, оскільки вона мила в спілкуванні. Їй не складе труднощів познайомитися з вподобаним людиною на вулиці, в басейні, куди ми разом ходимо, або в кінотеатрі.



Я рада, що у мене є така життєрадісна, цікава і красива подруга.



Варіант 2. Розповідь про зовнішність друга



У моєму будинку живе дуже цікавий хлопчик. Його звуть Максим. У нього не тільки унікальний характер, але і зовнішній вигляд.



Для 10 років у нього невеликий зріст, але при цьому щільна статура. Цікава особливість – при такій будові він володіє котячий гнучкістю. Завжди дуже тихо і плавно пересувається, дуже верткий. Складно назвати Максима повним, оскільки він дуже рухливий і любить різні спортивні ігри, часто займається футболом. Тому фігура у нього швидше велика через фізичних навантажень.



Колір шкіри у нього оливкового відтінку. Створюється враження, ніби він щойно приїхав з відпочинку, де проводив дуже багато часу на сонячному пляжі. У Максима кругле обличчя з високим відкритим чолом. Він не любить, коли його каштанове волосся сильно відростають, оскільки вони починають кучерявитися. Він вважає за краще їх зістригати і завжди ходить з “їжачком” на голові.



Брови у Максима кущисті і практично прямі, мають темне забарвлення. У нього зелені очі. Але коли він ображений або злий, мені здається, що вони загоряються яскраво-зеленими. З народження у Максима проблеми із зором, тому йому доводиться носити круглі окуляри в тонкій світлій оправі. Скло трохи збільшують очі. Я помічав, що у нього дуже довгі і пухнасті вії.



Максим носить дужки, щоб виправити нерівні зуби. Лікарі кажуть, що через пару років у нього буде ідеальна посмішка.



Мій сусід і товариш — дуже сильний хлопчик. У нього на руках можна помітити мозолі, оскільки він часто любить проводити час з батьком в гаражі, допомагаючи йому. Вони постійно майструють різні цікаві предмети. Нещодавно вони займалися будівництвом шпаківні, а після ми всім двором вішали його.



Максим – добра людина. Нещодавно ми побачили, як кошеня заліз високо на дерево і боявся злізти назад. Максим без зволікання підбіг до дерева і видерся на нього, щоб врятувати кота.



Що стосується одягу, то одягається мій друг неохайно. На вулиці він часто бігає в пом’ятих брюках або Старій порваній сорочці, яку він дуже любить. Максим часто носить кепку. Але в школі він носить виключно темні джинси і білосніжну красиву сорочку.



Я дуже радий, що знайомий з такою доброю і чуйною людиною, яка завжди прийде на допомогу.



Ознайомившись з інформацією, учень зможе сам написати твір на тему опису зовнішності мами, бабусі, тата, однокласниці або будь-якого іншого людини.

Схожі записи